30. august 2015

Still here!




Hej venner, Der har været lidt stille på bloggen den sidste tid grundet flytning og anden klargøring til studiestart. Jeg vil bare lige komme med et lille "pip" og sige, at jeg stadig er i live :) Er netop flyttet til Odense, hvor jeg pr. 1. september skal starte på cand.mag. i journalistik på SDU. Jeg er lige dele spændt og nervøs. Der er tale om et helt nyt kapitel - studiemæssigt, bymæssigt, ja, faktisk også socialt set. Jeg håber det hele kommer til at forløbe gnidningsfrit, og jeg glæder mig til at få en fast hverdag igen med læsning, job, venner, fester og hvad der ellers hører sig den dejlige studietid til.

Hvis nogle af jer læsere kommer fra Odense, så tøv endelig ikke med at byde ind med tips og tricks - insighter viden omkring SDU, hyggelige ting at lave i byen og hvad I ellers synes, kunne være relevant for mig :)

xxx  

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tak <3 Jeg er også glad for den, kan du tro :)

      Slet
  2. Velkommen til Odense! Jeg har været så glad for at kunne følge med i dit ophold i Berlin, da jeg selv gerne vil studere og bo der om ikke så forfærdelig lang tid igen :-) Men her er et par tips til det odenseanske:
    Kafferisteriet - nyt initiativ af to søde fyre, der laver lækker kaffe med beliggenhed ved Teater Momentum
    Teater Momentum - anderledes forestillinger, der bestemt er et besøg værd
    Café Biografen - hyggelig stemning, gode priser og flotte udvalgte film vises i deres små biografsale
    Nelle's - lækkert design og kvalitet i drikkelsen
    Den Smagløse - kitsch café og bar med den fineste gårdhave
    La Piazzetta - bedste pizza i byen findes her på Vindegade
    Svalerne - loppemarked/genbrugsbutik i Vindegade, der har åbent onsdag eftermiddag og lørdag, hvor man kan finde nogle virkelig gode kup!
    Velodrom - endnu et nyt initiativ på Fruens Bøge station ved Skovsøen med gode priser for enkel kaffe, og den flotteste indretning - som at træde ind i en tidskapsel
    Brandts - bedste museum i Odense med fri entré torsdag aften!!

    Besøg thisisodense.dk hver mandag, hvor 5 events popper op hver uge :-)
    Nyd festivalerne her i sensommeren! Karrusel og Food Festival er på vej

    Og kom endelig ned i Skovkiosen ved rundkørslen ved Skovsøen, der arbejder jeg ;-)

    En lille forsmag på Odense, jeg håber, at du vil nyde den!

    SvarSlet
    Svar
    1. Caroline! Tusinde tak for de mange forslag - meget sødt af dig! Jeg vil helt sikkert tjekke det hele ud og også komme forbi kiosken en dag :)
      Kh Sus

      Slet