2. september 2014

Superkilen

På ydre Nørrebro ca. 5 min. gang fra hvor jeg bor ligger byrummet ved navn Superkilen. Superkilen er designet af et team med arkitektfirmaet BIG i spidsen, og formålet med området er at tilføje byudvikling til Nørrebro. Der er tale om et trefarvet rum bestående af den røde plads, den sorte plads og et grønt område. Farverne skal illustrere de tre områders forskellige funktioner og indhold, mens inventaret importeret fra udlandet skal illustrere Nørrebros multikulturelle mangfoldighed.
Jeg var forbi Superkilen første gang for et par dage siden, og det er virkelig et fedt og spændende område. Der er tale om en lille oase midt i byen, som jeg helt sikkert kan se potentialet i. Jeg tog en del billeder, som jeg gerne vil dele med jer.
Har I besøgt Superkilen? Og i så fald - hvad syntes I om det?

Close to my apartment is the area called Superkilen. Superkilen consists of three spaces - the red square, the black square, and a green area. The point of the three colours is to illustrate the different functions of each space. I went by Superkilen a couple of days ago, and I really see potential in the space. I took some photos, so you can get an idea of the concept.
What do you think about the area?


Ingen kommentarer:

Send en kommentar